Rummet från helvetet

Nu har jag fixat nya sängkläder, städat undan alla kläder och allt som låg på golvet. Vet ni vad det hemska är? Det ser fortfarande stökigt ut! Jag har så mycket skit som jag bara ställer upp på diverse hyllor och försöker få ur vägen så gott det går. Det är svårt när man bor hemma och inte har lika stor kontroll över hela lägenheten. Hade jag haft egen lägenhet hade jag kunnat ha allt smink, parfymer, hudkrämer och sånt i badrumsskåpet. Jag hade kunnat ha alla mina böcker i bokhyllan i vardagsrummet. Jag hade kunnat ha alla papper och sånt i arbetsrummet. Jag hade kunnat ha mina kläder i garderober (nu nöjer jag mig med en byrå och ett klädställ). Tänk vad mycket mer organiserat mitt sovrum skulle vara! Det känns som att när man bor hemma hos sina föräldrar försöker man på något sätt få in hela sitt liv i ett enda rum och det gör saker och ting väldigt krångliga. Jag är till exempel en väldigt lat person som inte gör någonting i onödan. Men däri ligger problemet. Jag vet att om jag städar mitt rum kommer det bli lika stökigt igen inom loppet av en vecka, ibland till och med en dag. Det är definitivt ett faktum som gör att min motivation till att städa för det mesta inte ens existerar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback