Blivande modell?

Nu är jag hemma efter en föreläsning i Introduktion i Genusstudier. Vi har gått ifrån det här med vad feminism innebär och börjat granska lite mer ingående skillnaderna inom feminismen. Att klasskillnader spelar roll och att även ursprung/etnicitet utgör en stor skillnad mellan kvinnorna själva. Väldigt intressant! :)

Jaha, då ska man bli modell också? :P Nina ska göra en sån där "modell för en dag"-plåtning och hon fick ta med sig två kompisar. De fixar smink och sånt på stället, men man ska själv ta med sig 3 ombyten. Vad fan ska man ha på sig?! Haha. Sen att jag inte alls blir bra på bild är en helt annan sak, men de ska ju vara proffs så man får hoppas att det går bra ändå :P Kul att få lite proffsiga bilder att kanske använda till en ny bloggdesign och så :) Väldigt spännande, men ändå lite weird att stå där och posa liksom :P Det är inte förrän den 3 mars så jag har ett tag på mig att välja kläder också :) Synd att man är för "mullig" och kort för att bli riktig modell, det hade varit kul :) Det är egentligen rätt sjukt att tänka att jag skulle hamna mittemellan de vanliga (äckligt smala) modellerna och plussizemodellerna... så som vissa gör i Top Model. Bara för att man har storlek 36/38 liksom. Helt sjukt!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Åhh, vad kul! Har alltid velat göra en sån :) Vet du vad det kostar? ingår bilder?

Postat av: pepparkatt

du vet att det kostar upp till 3000 kr för att få alla bilderna? Sabina gjorde samma sak, det är bara lureri på pengar säger jag. Du får inte ens endast bild gratis. Dom kostar mellan 200-500 st.

Ville bara varna dig. Det är exakt samma ställe som hon gick till, jag vart medbjuden men hade aldrig slängt ut så mycket pengar!

2008-02-20 @ 16:56:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback