Sommarjobb?

Jag är lite kluven över det där med sommarjobb alltså. Jag ska egentligen jobba som PA-vikarie, men det är ett väldigt osäkert jobb. De ringer bara när någon är sjuk eller så, och då vet man ju inte alls hur mycket man faktiskt kommer få jobba. Det kanske bara blir en eller två dagar liksom. Å andra sidan är det jobbet så jäkla kul och jag trivs verkligen. Sen har jag alternativ 2, H&M. De behöver hjälp i sommar, men jag vet inte om jag vill. Dels har jag redan lovat bort mig till PA-jobbet, och dels vet jag inte om jag orkar en hel månad på H&M. Det är mer strukturerat och man vet hur mycket man kommer få jobba, men varken min kropp eller mitt psyke orkar en hel månad på en så stressig arbetsplats. Jag tycker jättemycket om alla mina arbetskamrater och det är kul, men jag hanterar inte stress bra.

Alltså, jobb 1 trivs jag jättebra med, men vet inte hur mycket jag kommer få jobba. Jobb 2 vet jag inte om jag klarar av i en hel månad, men jag vet exakt hur mycket jag jobbar/tjänar.

Kommentarer
Postat av: Cissi

Jag kan ta ditt jobb på HM ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback