BERLIN - DAG 4

Vi åkte till flygplatsen direkt efter frukosten på tisdagen, så måndagen var i stort sett sista dagen.

Jag och Olof tog en tripp längs Kurfurstendamm och kollade in alla affärer, men hittade ingenting värt att släpa med hem :) Dock stressköpte jag en svart kofta på H&M att ha senare på kvällen, men det räknas knappast som ordentlig shopping :P Efter det åkte vi och mötte de andra som satt och åt lunch på ett café. De flesta skulle nämligen vidare till ett slags badhus som var mer som ett barhäng där de hade musik under vattnet och grejer. Inte så mycket simning alltså. Hur som helst följde inte jag med eftersom jag är klorallergiker, fast det visade sig sen att det inte alls var klor utan saltvatten :P Vi andra som inte skulle med åkte hem till hotellet istället.

På kvällen var det dags för överraskningsmiddag för Olofs mamma uppe i ett stort tv-torn. Man åkte hiss upp ungefär 250 meter, och sen hamnade man i en liten globformad "byggnad" uppe på toppen. De hade bord längs alla fönster, som i en cirkel, och golvet med borden på snurrade sakta runt så man hade utsikt över heeela Berlin. Det var verkligen jättehäftigt :D God mat också :)

Efter det gick vi vidare till en uteservering och drack lite och pratade om en massa saker som till exempel när jag nämnde för Olof och hans bror att anledningen till att namnet Federley känns bekant för mig är nog inte det att jag vet vem han är utan snarare att hans namn påminner om Kevin Federlines... Ja, ibland är jag inte helt normal, men en trevlig kväll var det :)

Det var alltså min vistelse i Berlin med Olof och hans familj. Helt underbart :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback