BERLIN - DAG 1

Första dagen hann vi inte med särskilt mycket. Vi kom inte till Berlin förrän på eftermiddagen så det blev middag på en vietnamesisk restaurang i närheten av hotellet :) Det var faktiskt första gången jag åt vietnamesisk mat, men det var väl ingen höjdare direkt. Däremot tyckte jag att det var extremt skumt att jag inte under hela resan såg en enda kinesisk restaurang. Det fanns vietnamesiska och japanska överallt, men inte en enda kinarestaurang :P

Efter middagen tog vi en promenad bland butikerna på Kurfurstendamm, den stora shoppinggatan i Berlin. Vi var inne på varuhuset KaDeWe, väldigt likt NK, där jag och Olof provade apelsinöl. Ingen höjdare direkt :P

Tyvärr införde de rökförbud inomhus den första januari i år så nöjet att röka inne fick man inte uppleva, men å andra sidan var det sådär sommarkvällsvarmt att man kunde sitta utomhus i solen på någon uteservering utan jacka, så det gjorde inte så mycket :)

Kommentarer
Postat av: Patrik

Vietnamesisk mat i Berlin? Vafan, det är ju bratwurst som gäller där! :p

2008-04-01 @ 20:38:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback