Att bli vuxen

Om ett år fyller jag 20, men sen är det inget speciellt med att fylla år längre. När man har fyllt 20 får man göra allt, möjligtvis får man vänta till 23 med att gå på vissa krogar. Jag vill inte bli vuxen, behöva ta ansvar. Det är läskigt, det är inte där tryggheten finns. När man är liten finns det ett nät, det finns alltid någon som hjälper en när saker går fel. Man har inte ansvar för det som händer. Men nu helt plötsligt är det meningen att jag ska börja ta ansvar för mig själv? Jag är inte tillräckligt förberedd. Jag vill bara plugga hela livet, lära mig nya saker hela tiden. Jag vill skriva av mig. Kanske det blir journalistutbildningen trots allt. Eller någonting helt annat. Vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback