TRADERA - PORTO OCH FRAKT

Nu är mina auktioner avslutade i alla fall :) Men jag var inne på postens hemsida och kollade upp vad det kostar att skicka skorna och så. Enligt deras hemsida kostar det 130:- att skicka ett paket som väger 3kg eller mindre. Det är två par skor som ska skickas till olika personer, och paren väger ungefär 0,8kg var. Alexandra tipsade om att man kan skicka dem i ett paket storlek XL (sånt där som porto och sånt ingår i) för 77,90:- , men får man verkligen ner stövlarna i ett sånt? Och måste man då betala "tillägg för skrymmande inrikesbrev" (för att slippa den avgiften får brevet endast vara 30mm på höjden) på 11:-? Båda alternativen låter ju jättedyra! Jag hade skrivit på båda auktionerna att köparen betalar frakten, men jag börjar ju undra om köparna visste om att frakten skulle vara så mycket? Det låter ju helskumt. Någon som har skickat skor på posten förut och kan hjälpa mig reda ut det här?

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Nej nej, det är så dyrt :p slå in stövlarna själv och skicka, det blir 77 kr allt som allt med skrymmande också då.
Lägg dom i en påse och ta lite presentpapper runt så blir det bra.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback