Personlig assistent

Ja nu är det ungefär 20 minuter kvar tills jag slutar jobba :P Härligt att ha ett jobb där man slipper lämna lägenheten :) Alltid lika kul att jobba med min bror också, man märker verkligen att han älskar att vara med mig och det är världens bästa känsla! :)

Var tvungen att skicka tillbaka den gröna klänningen jag beställde från H&M också. Eller ja, jag beställde en annan storlek. Hade beställt 36 från början, vilket är min storlek egentligen. Men den här klänningen var av lite hårdare tyg och då behöver jag en 38 för på 36:an fick jag inte upp dragkedjan vid brösten :P Den svartvita tunikan i storlek S passade dock hur bra som helst! :)

Jag har fått sommarjobb också. Ska jobba på H&M i 4 veckor, måndag till fredag. Jag klarar knappt av 2 dagar i streck på det där stället egentligen, men jag får bita ihop. Jag jobbar liksom 8-9 timmar per dag, med sammanlagt 1 timmes rast. Alltså blir det 7-8 timmar av att inte sitta ner överhuvudtaget, att bara gå runt och runt och runt i butiken, böja sig ner och plocka upp plagg som har ramlat på golvet (ni som läser får gärna tänka på det att nästa gång ni råkar ha ner någonting i en klädbutik eller lämnar kvar allt i provrummet så är det vi i personalen som får slita för att städa upp allt, vore snällt om ni kunde hänga tillbaka kläderna efter er :) ). Sen är det så högt tempo och man nästan springer runt istället för att gå. Men men, jag får som sagt var bita ihop och tänka på lönen som kommer sen :P

Kommentarer
Postat av: Patrik

Stackars dig, Ronja. Verkar som att jobba på HM är slitsamt...jag känner mig nästan lättad över att jag kommer kräla i bushen i sommar ;).
Haha nemen, cash är alltid bra. Fokusera på det! :)

2007-05-20 @ 20:17:48
Postat av: Alexandra

Äh H&M är ju drömjobbet! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback