Den stereotypa svenska medborgaren

Jag skrev en lapp till mina grannar idag! Det kändes lite konstigt att gå runt och knacka dörr i korridoren så jag satte upp en lapp på kylskåpet. Det var dock inte en arg lapp utan snarare ett vänligt förslag.

Vi är 5 personer i korridoren och det finns sammanlagt 10 frysfack. Enkel matematik. När jag flyttade in var det dock bara frysfacket längst ner (ni vet det som är hälften så stort som alla de andra frysfacken) ledigt. Jag tog detta frysfack och har sedan dess fått klämma och trycka och pussla för att få in mina matvaror. Eftersom jag har ett eget kylskåp tar jag inte heller upp någon plats överhuvudtaget i det gemensamma kylskåpet.

Detta resulterade i att jag idag, två månader senare (typiskt svenskt), skrev en lapp där jag snällt frågade om någon av mina grannar skulle kunna tänka sig att byta ut ett av de större frysfacken mot mitt lilla. Det ska bli spännande att se om jag får något svar och om det i så fall kommer i form av en knackning på dörren eller ytterligare en lapp.

Fortsättning följer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback