Politik

Egentligen kan jag inte säga att jag är särskilt insatt i politik. Jag var osäker på vad jag skulle välja hela vägen fram till röstbåset. Däremot tycker jag att det är synd att Sverige inte längre kan stoltsera med att vi minsann inte har ett främlingsfientligt parti i vår riksdag.

Jag anser dock att eftersom SD nu har kommit in i riksdagen så är det faktiskt en stor del av svenska folket som stöder deras åsikter och därav borde de ha all rätt att få vara med och bestämma, inte frysas ut på ett odemokratiskt sätt. Jag tycker att det är läskigt att det har gått så långt att folk känner sig manade att rösta på ett sådant parti och jag skyller mest på de andra partierna som hela tiden har vägrat att röra vid SD med tång. Hade de bara debatterat mot dem och spräckt hål på deras sköra politiska bubbla hade folk insett att SD inte är värda att rösta på. Genom att ignorera dem stigmatiseras de.

Genom säkra källor vet jag själv att många av de som har röstat på SD är stereotypa förortsbor som inte ser längre än näsan når, samt folk som är missnöjda med dagens samhälle och då röstar på ett "nytänkande" parti. Dessa människor har jag egentligen ingenting till övers för, jag tycker mest synd om dem.

Egentligen känner jag inte att jag kan avgöra vad som är rätt eller fel, däremot tycker jag att det är läskigt att SD har kommit in i riksdagen och det är, enligt mig, ett steg i helt fel riktning. Jag anser att integration är lösningen på "vi-och-dem"-problemet, men jag tror att SD kommer skapa segregering och göra problemet större än vad det redan är.

Jag vet inte riktigt vad jag försöker säga med det här inlägget, men jag kände att jag behövde skriva av mig lite.

Kommentarer
Postat av: Nina

Vi kan ju hoppas på att övriga partier nu inser hur missnöjda människor är med dagens invadrarpolitik och allt som hör till. SD kommer ju troligtvis få massa att säga till om, men man kan ju hoppas att de håller sig till att diskutera invandringen. Skulle blir fruktansvärt stött om vi gick tillbaka till tiden då t.ex homosexuella inte hade några rättigheter alls osv! Viskar Jag röstade MP, vad röstade du? =) Kram på're


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback