Youth in Revolt



För det första tycker jag väldigt mycket om Michael Cera. Han personifierar verkligen en lite bortkommen och tafatt tonåring i nästan alla sina roller och det är helt okej för han gör det så himla bra.

Jag tror att jag lätt fastnar för filmer som Youth in Revolt, Juno, Superbad etc. eftersom dessa filmer ger mig hopp om en ny generation av the brat pack. Filmer som kretsar kring tonåringar och deras problem med samma återkommande skådespelargäng, men i en ny och lite mer tidsenlig tappning. Det känns sjukt bra!

För att återgå till just den här filmen så var den väl lite svår att relatera till i själva handlingen, men det genomgående temat var ändå allt det där man går igenom i tonåren; första kärleken, bli av med oskulden, att vara/uppfattas som cool eller töntig. Det är en charmig film och de har lyckats samla ihop ett bra gäng med skådisar. Bland annat är galningen från Armageddon med (han som blir koko i huvudet när de är i rymden). Se den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback