Trying to fit a square into a circle

Jag visste inte att jag hade en inbyggd mikrofon på min lilla dator förrän Bonnie påpekade att hon kunde höra mig när vi hade webcam-konversation på msn. Jag borde väl i och för sig ha anat att jag hade det eftersom jag har en inbyggd webcam liksom. Hur som helst provade jag precis att spela in en liten video med mig själv som huvudperson, bara för att se om det kom med något ljud också. Det gjorde det. Jag förstår inte hur folk som gör videobloggar har så mycket att prata om, själv satt jag mest tyst och gjorde konstiga miner mellan de få meningar som kom ut ur min mun. Däremot är det en otroligt fascinerande känsla att se sig själv på film. Man känner också att när man säger någonting på riktigt så får man ut det på ett bättre sätt än när man skriver ner eller tänker på någonting. Det skulle kännas lite pinsamt att lägga upp filmer där man bara sitter och pratar om sig själv, men jag funderar på att göra det någon gång ibland. Bara för att få utlopp för tankarna på ett mer konkret sätt än vad jag får genom text eller tankar. I så fall skulle jag hellre vilja göra endast ljudinspelningar, som ljudböcker liksom, snarare än videobloggar. Vi får se, det tål att funderas på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback