Inkasso

Jag blir sjukt irriterad på Dinsko (eller Nilsson Group AB). De har verkligen noll koll.

Det började med att jag beställde ett par skor från dinsko.se. När jag fick hem dem låg det ingen faktura i paketet (vilket det brukar göra) så jag antog att de hade börjat göra som H&M, Ellos och alla andra och skicka fakturan separat istället. Ungefär en och en halv månad senare får jag ett inbetalningskort av dem med en påminnelseavgift som jag betalade in nu den 26 vid löning. Jag orkade inte tjafsa, och det var ändå bara 50:- extra. Egentligen hade jag ju inte ens fått en originalfaktura, men jag tänkte att det var skitsamma. Idag får jag dock hem ett brev från inkasso... Varför!? Jo för att de är så jävla puckade att de inte märker att jag faktiskt redan har betalat in räkningen med påminnelseavgift och allt. Jävla rikspuckon. Hur dålig koll kan man ha egentligen...

Nu har jag i alla fall betalat in mellanskillnaden på 168:- och jag orkar verkligen inte tjafsa mer. Tänker dock aldrig beställa skor från dinsko.se igen, i så fall köper jag dem i butik istället.

Kommentarer
Postat av: An

Fast lite ansvar får man väl ändå ta? Ifall det inte kommit någon orginalfraktura efter ett par dagar ringer man väl? Så hade du sluppit de där problemen. Du får skylla dig själv, faktiskt.

2008-10-01 @ 12:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback