Fullspäckat schema

Varför ska man alltid ha så mycket att göra när man är sjuk? Eller rättare sagt, varför blir man alltid sjuk vid fel tillfällen? Jag har morgondagen och halva fredagen på mig att bli frisk. Själv tycker jag att den här snoriga sjukdomen har plågat mig tillräckligt mycket, men något säger mig att förkylningen själv inte håller med...

Den närmaste veckan ser i alla fall ut såhär: På fredag blir det fest, på lördag är det först påsklunch hos mormor och morfar som följs av påskmiddag hemma hos Olof. Söndag + måndag = trappstädningar. Tisdag är det föreläsning i genusstudier, och innan det måste jag läsa lite kurslitteratur. Onsdag ska jag hem till farmor och hämta en limpa cigg som hon så snällt ska köpa åt mig på ålandsbåten. På torsdag måste jag vara hemma och ta emot lillebror från taxin. På fredag bär det av till Tyskland med Olof och hans familj, kommer hem tisdagen efter och då är det föreläsning igen.

Hur fan ska jag hinna/orka!? Jag är ju förkyld som en gnu! Det vore skönt om de typ kunde sätta in en sån där slang i näsan som allt snor bara rann ut ur, typ som folk som kissar i slangar. Då skulle jag kunna gå runt där med min slang och min snorpåse istället för en toarulle i fickan och en jävla massa snörvlande. Drömma går ju...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback