Drömutbildning & sura bilar

Sitter hemma hos Olof med en påse sura bilar och väntar på att han ska komma hem. Han är på någon pub med några polare och kollar fotboll :)

Jag har hittat min drömutbildning! :D Eller alltså, jag hittade den förut, men bara på Malmö Högskola och det är lite för långt bort för mig. Det är ju så att jag vill bli kurator och jobba med ungdomar, alltså är det Socionomubildningen med inriktning barn och ungdomar som jag ska läsa. Jag hade gett upp hoppet och trodde att den bara fanns i Malmö och att jag skulle bli tvungen att läsa vanliga socionomutbildningen istället, men av en ren slump var Uppsala Universitets hemsida uppe på Olofs dator när jag kom hit och där fanns den! Den börjar i höst! Jag är så jävla glad! :D Vi får hoppas på att jag kommer in :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback