Shoppingberoende

Ibland känns det som att jag shoppar alldeles för mycket kläder. Eller ja, det känns inte bara så, det ÄR så. Jag kan liksom få ett litet sting av ångest från stund till stund eftersom det är pengar som hade kunnat spenderas på annat. Men då slår det mig, vad finns det för annat som jag skulle kunna köpa? Kläder är kul och jag mår bra av att köpa kläder så varför inte? Det är ju inte som att jag tar snabblån eller skuldsätter mig, jag köper inte mer än jag har råd med. Därför tänker jag inte tillåta mig själv att ha ångest för det här längre! Jag shoppar inte för att må bra. Visst mår jag bra av det, men det är inte direkt ett beroende.

OMG! Jag måste springa till köket, pappa kom precis hem och viftade med två förpackningar Ben & Jerry's! Gaaaah! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback