Killar och kärlek

Här sitter jag i min ensamhet och funderar. Sjuk och jäklig är jag.

Varför har killar så svårt för att förstå ibland? Jag måste faktiskt erkänna att jag blir sårad när vårat "gäng" ska gå ut på krogen o jag är sjuk, men min pojkvän erbjuder sig inte att stanna hemma med mig! Är det fel av mig att bli upprörd? Nej, det tycker i alla fall inte jag! I en sådan situation börjar man ju faktiskt undra varför ens pojkvän inte reagerar så automatiskt? För om han hade erbjudit sig att stanna hemma hade det varit ett tecken på att han älskar mig på ett så osjälviskt sätt att han sätter mig före sig själv. Det han gör nu tyder på raka motsatsen.

Nu tycker ni säkert att jag är självisk som vill att han ska stanna hemma, men det är inte det jag vill. Jag vill bara att han rent instinktivt ska erbjuda sig att offra sig för min skull, att det kommer naturligt. Jag skulle självklart säga åt honom att gå ut ändå, eftersom jag älskar honom på ett sånt där osjälviskt sätt. Men jag vill att han ska tänka lite mer på mina känslor när han tar såna här beslut.

För mycket feber och chokladpudding kanske? Jag börjar bli riktigt blödig. Nu blir det cigg + tv.

Kommentarer
Postat av: Cissi

hehe vad kul att vi tänker så lika! Jag skulle reagerat på precis samma sätt! Det gör verkligen
så stor skillnad om de bara erbjuder sig! Jag skulle, precis som du sagt åt honom att gå ut ialla fall. Det är en principsak, något som killar har svårt att förstå! De förstår inte riktgt hur mkt småsaker betyder, tyvärr :(
...fast de kan vara charmiga ialla fall..på sitt sätt! :P

Postat av: Patrik

Om Olof hade stannat hemma så hade vi inte kunnat kroga tillsammans på 4 veckor så står faktiskt på Olofs sida här (inte så förvånande kanske, jag är ju av det manliga könet höhö). Men ärligt, vi är inga tankeläsare :P

2008-01-20 @ 13:19:43
Postat av: Lisen

Förstår dig, hihi och ja, jag läser din blogg ibland :) Föressten så var det ingen rolig utgång.. Jag och Alexandra satt med grabbarna ett tag men sedan stack vi hemåt. Då hade du varit ensam tjej istället ;)

2008-01-23 @ 21:00:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback