Brilliant uppfinning eller djävulens redskap?

Jag måste nog vara den mest korkade människan på planeten, eller i alla fall en av dem! Att jag aldrig lär mig det här med att gå och lägga sig. En bärbar dator är en mycket lömsk sak. Man ligger/sitter i sängen med den i knät, alltså tror kroppen att den vilar. Man tittar på tv samtidigt så man sitter egentligen inte vid datorn (det är i alla fall vad man intalar sig själv). Den har lurat mig många gånger, och fler lär det bli. Jag tycks inte kunna överlista denna enormt smarta makapär. Till och med nu, i skrivande stund, pågår en inre kamp om huruvida jag ska stänga av det här djävulens redskap eller fortsätta skriva lite, läsa lite bloggar. Jag ska bara göra klart det där först, och den där grejen får jag inte glömma, och sen var det det som skulle fixas också...

Ibland får man helt enkelt inse sina begränsningar och låta varelser med högre intelligens ta kontrollen (i detta fall den bärbara datorn).

Kommentarer
Postat av: iRiC

jag har helt klart samma problem. fast det har jag alltid haft. ^^, ett hett tips är att ladda ner ett program, som du kan ställa in så den stänger av datorn automatiskt en viss tid varje dag :P hihi. då gäller det bara att man inte håller på
med nått viktigt. :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback