ÅRET SOM HAR GÅTT

Då har ännu ett år passerat och det känns inte direkt som att man har åstadkommit någonting speciellt. Det här året har faktiskt varit rätt händelselöst. Det enda var väl att jag flög flygplan för första gången i mitt liv när vi åkte till Rhodos. I övrigt har väl vänskaperna gått i vågor, ibland är allting jättebra och ibland lite mindre bra. Med mig och Olof känns det som att vi verkligen har det underbart just nu. Det har varit en del svackor under 2007, men mest på grund av att man ofta i ett förhållande tar varandra för givet. Men nu känns det verkligen som att vi har hittat rätt :)

Det känns inte som att jag har lämnat ett år bakom mig, det känns som att jag har ett helt fantastiskt år framför mig. Det är en ny kvalitet som jag har hittat hos mig själv, att kunna se framåt istället för att älta det som har varit. Det spelar ju ingen roll hur mycket man ångrar eller saknar någonting som har hänt eller vissa personer, det som har hänt har hänt och ingenting förändras genom att man sitter och tänker tillbaka. Ångest är en hemsk känsla som vi alla drabbas av, men det är också den enda känslan man verkligen borde förtränga! Om man vill förändra någonting, eller ha tillbaka någonting som har varit, måste man resa på arslet och göra någonting nu, idag. Det hjälper inte att sitta och må dåligt.

Kommentarer
Postat av: Alex

Bra, då följer ni med och tågluffar i Europa i sommar!

2008-01-02 @ 20:19:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback