Angående gårdagens klagomål

Eftersom Patrik är en mansgris och inte förstår det jag försökte förklara så ska jag försöka eeeen gång till ;P

Det handlar om vanligt hyfs. Det är vett och etikett. Det handlar om att vara en gentleman. Det är samma sak om man är ute på restaurang, killen ska alltid erbjuda sig att betala. Jag tycker inte att killen alltid ska betala, självklart ska man dela på notan eller betala varannan gång eller hur man nu vill lösa det, men han ska åtminstone ha hyfs nog att erbjuda sig. Och om hans flickvän ligger hemma i feber ska han definitivt erbjuda sig att stanna hemma, även om det egentligen bara är ett tomt erbjudande så visar det på att han är en gentleman.

Hoppas du förstår nu Patrik :P

Kommentarer
Postat av: cat

Håller med till 100% här, killar är så jävla tröga ibland..det är som om vi har olika hjärnor. helt sjukt.

Killar vet inte vad princip saker betyder.

2008-01-20 @ 15:36:05
Postat av: M A R I A

Linnet är köpt på HM för långe sen :)

Postat av: Patrik

Hehe, jag förstod exakt vad du ville ha sagt redan i förra inlägget, Ronja :P. Jag var lite ute för att provocera, för jag vet att alla tjejer tänker exakt som du gör i det här fallet. Och jag tycker det är lika kul varje gång att spela på skillnader mellan män och kvinnor (iaf när jag är singel och inte har en fruga som står och hytter med näven :P). Men summan av kardemumman är att Olof antagligen antog att det var lugnt att han drog på krogen, för han vet att du är schysst när det gäller sånt. Men du blev irriterad för något han INTE gjort (dvs erbjuda sig att stanna hemma). I vår värld kan man bara göra fruntimmret sur för något man HAR gjort :P.

Jag antar att jag kommer få en arg mobb bestående av kvinnor beväpnade med facklor och högafflar utanför min dörr snart...

Men det är väl bara naturligt att vi blir arga på varandra ibland. Skulle inte vara spännande annars ;).

2008-01-20 @ 18:44:07
Postat av: Cissi

*Står med fackla utanför Patriks dörr*
Är du med Ronja? ;)

"I vår värld kan man bara göra fruntimmret sur för något man HAR gjort :P"
Låter typsikt manligt. Men om ni är medvetna om hur vi tjejer tänker, varför gör ni då ingenting åt det? :P

2008-01-21 @ 19:09:06
URL: http://faantastic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback